|
EZGİ SAYDAM - Mezzo soprano
Duyguların geniş skalası
"Ezgi
Saydam ifadeli lied yorumu ile Staufen'deydi. Dinleyiciler olağanüstü bir
lied akşamı yaşadılar. Babası tarafından eşlik edilen Ezgi Saydam yeteneğine
uygun olarak inandırıcı bir yorum sundu... "
Sesteki dramatizm
"Berrak ve
temiz soprano sesi, koyu rengi ile sıcaklık kazanıyordu. Sesi hem lirizmi
hem de dramatizmi birlikte yaşıyordu. Söylemiş olduğu şarkılar onun sesinde
ifadeli ve üstün bir canlılık kazanıyordu... "
Gelecek vadeden şarkıcı arkasında kalıcı bir etki
bıraktı
"Mezzo renginde parlak bir soprano ses, volümlü
parlak orta tonlar, pes seslerde güç kazanıyordu. Lied karakteristiğine
yabancı da olsa dinleyiciyi Opera efektine davet ediyordu. Örnek gösterilen
artikülasyon ve tekst hakimiyetiyle gelecek vadeden bir yorumcu ile karşılaştık...
"
Allgauer Zeitung 08.02.2000
Ezgi Saydam'ın Boğaziçi'nden gelen sarışın
güçlü sesine kulak veriniz.
"Çok nadir görülmüştür ki;
Sanki Osmanlı Sarayındaki bir davetten çıkıp gelmiş gibi bir ihtişamla seyircilerinin
önünde diz çökerek onları selamladı.
Nefes tekniği ile en iyi şekilde
desteklenen güzel ifade dışında lied şarkıcısının en önemli özelliği olan
üst seviyede artikülasyon. Bununla beraber R.Schumann'ın "Kadın Aşkı ve
Hayatı", yoğun duygu ağırlığı ile ama sahte dramatizme kaçmadan seslendirildi.
"Ölüm ve Genç Kız" tezatlar taşıyan bir şan eseri olarak emin ve gustolu
bir biçimde söylendi... "
Yoğun duygu
"G.Mahler'in "Nichtwiedersehen" ve E.Grieg'in "Ich Liebe Dich" ini
yorumlarken entonasyon emniyeti ile etki bıraktı. Yoğun duygusu ve ölçülü
nefesinin yanısıra parlak ve hacimli sesi ses organının orta tonlarında
duyuluyordu... "
Genç, atraktif mezzo-soprano
Ezgi Saydam
"Ezgi Saydam bir lied şarkıcısı olarak çok
yetenekli ve hayret edilecek olgunlukta bir genç kuşak umudu olarak selamlandı..."
Pforzheimer Zeitung, Sebastian Glebenroth 15.02.2000
Genç mezzo soprano Ezgi Saydam
"Ezgi Saydam, bugün, "gelecek vadeden bir soprano" olarak tanımlanıyor;
Alman gazetelerine göre "Berrak ve temiz bir soprano sesi. Şarkılar onun
sesinde daha bir anlam kazanıyor "... Türk operacıları içinde örnek aldığı
isimlerse Zehra Yıldız ve Leyla Gencer. Pavarotti'yi çok seviyor, çünkü
kendi deyimiyle bugün Pavarotti'yi Türkiye'de bir ayakkabı boyacısı bile
tanıyor... "
Yeni Binyıl, Derviş Şentekin 10.04.2000
Kültür
"Sclossberg konserlerinin
elit dinleyicileri -Ezgi Saydam son verdiği konserde çok ilgi çektiği için-
konseri merakla bekliyorlardı. Mezzo soprano Ezgi Saydam, babası eşliğinde,
berrak ve ifade gücü yüksek sesi ile yeniden bütün beklentilerin üzerine
çıktı... "
Allgauer Anzeigeblatt, Karin Von Grunwald 14.02.2002
Brüksel'de Türk sanatçılara ilgi
"Auditorium Kaufman'da düzenlenen "Kadın ve Klavye" günlerinde Ezgi
Saydam ve eşlikçisi Youlia Zaitchkina ayakta alkışlandılar... "
Hürriyet (Brüksel), Yusuf Çınal 27.10.2002
Auditorium Kaufmann
"Ezgi Saydam,
Schumann'ın "Fraunliebe und Leben" eserini büyük bir başarıyla yorumladı.
Ezgi Saydam'ın duru sesi ve başarılı yorumu, eşlikçisi Youlia Zaitchkina'nın
piyano ile bütünleşen performansı müzikseverlere olağanüstü bir gece yaşattı.
Büyük bir beğeniyle izlenen iki genç ve başarılı kadın müzisyen, yoğun istek
üzerine iki kez bis yaptılar... "
Anadolu Dergisi (Brüksel), Arzu
Yücel Kömür 01.11.2002
Kırım Savaşı’nın
müzikal cephesi
"Emre Aracı'nın yönettiği Londra Osmanlı
Saray Müziği Akademisi'nin Savaş ve Barış: Kırım 1853-1856 CD'sinde, "müzikal
cephe"nin bütün ayrıntılarını duyacak ve okuyacaksınız. Solistler; mezzo
soprano Ezgi Saydam, kemancı Cihat Aşkın. Yapımcı Ateş Orga... "
Hürriyet, Doğan Hızlan 17.11.2002
Trajik Kraliçe
"Ezgi
ve Ergican Saydam opera figürlerini yaşama geçirdiler. Ezgi Saydam kendini
aştı; berrak sesi ve büyük modülasyon yeteneği ile opera aryalarını çok
doğru bir stilde yorumladı. "
Allgauer Anzeigeblatt, Karin Von Grünvald
12.2.2004
Musikalische Reise von Deuschtland in die Türkei - Almanya’dan Türkiye’ye Müzik Yolculuğu
“Dinleyiciler dünyaca tanınmış, pek çok alanda başarılı Türk Mezzosoprano Ezgi Saydam’ın birinci sınıf ‘Şan Sunumu’na çok memnun kaldılar. Bu konser çeşit zenginliği ile Almanya’dan Türkiye ye bir müzik yolculuğu oluşturdu”
Kölner Wochen Spiegel
19.11.2012
|
|